Головна » 2017 » Квітень » 20 » Outcry: Огляд гри
23:24
Outcry: Огляд гри

Дуже рідко трапляється так, що комп'ютерна гра виявляється твором мистецтва в найвищому сенсі цього слова. Ще рідше авторами такого проекту бувають новачки у своїй галузі. Однак, схоже, у випадку з Sublustrum ми маємо справу з подвійним винятком із загального правила. Начинающей студії Phantomery Interactive вдалося створити дивовижний квест. Гра дійсно справляє враження і залишає в душі відбиток, який зазвичай є привілеєм книг, фільмів, музичних композицій або картин. В якомусь сенсі слова Sublustrum об'єднує в собі всі ці види мистецтв. 

Світ, який побудував ... хто? 

Адвенчура ведеться від першої особи, тому поглянути на головного героя не вийде. Зате буде, на що подивитися навколо. Адже нам належить поступово зануритися в дуже дивні, зачаровують і, часом, лякають паралельні світи. А починається все просто, майже буденно. Професор-фізик вмирає при загадкових обставинах, залишивши своєму братові (в сенсі, нашому невидимому персонажу) у спадок свій будинок з усім вмістом. При найближчому розгляді дістався нам житла, виявляється, що у вченого, мабуть, зовсім дах під кінець життя поїхала. По всьому будинку протягнуті дроти, де-не-де розвернутий підлогу, розкидані в безладді книги, креслення і теоретичні викладки. А посеред вітальні знаходиться дуже дивний прилад, що нагадує будку. Сам покійний в своїх щоденникових і грамофонних записах називає пристрій "капсулою" і стверджує, що з її допомогою можна проникати в паралельний "мерехтливе" світ. У цьому "задзеркальному" просторі стає можливою зустріч з померлими родичами, спогадами дитинства. Правда, замість альтернативна реальність розщеплює особистість і поступово опановує нею.

sublustri

Передпокій. Не дуже гостинний будинок, чи не так?

Очевидно, в процесі одного з експериментів винахідник і загинув. Зрозуміло, що, незважаючи на прохання брата ні в якому разі не намагатися повторювати досліди свого попередника, наш герой зробить все можливе, щоб виконати зворотне. І потрапить в дивно сумний, гнітючий, сюрреалістичний світ, наповнений уламками, осколками, сходами, що ведуть в нікуди, а також - безмежним самотністю. Так виглядає сюжетна зав'язка на перший погляд. Але, після повного проходження гри залишається враження, що все було зовсім не так. Або зовсім нічого не було? 

Кола пекла? 

Sublustrum відноситься до ігор, які хочеться трактувати і розшифровувати. Адже в фіналі ми не отримуємо ні розв'язки, ані чуття. Лише ще більше питань. Такий неоднозначністю адвенчура, безумовно, зобов'язана безлічі дрібних, здавалося б, деталей, ніяк не вписуються в основну сюжетну лінію. Що ще більш дивно - після завершення проходження виникає не звичайна прикра думка "ось і ще одна іграшка закінчилася", а відчуття катарсису, очищення. І, разом з тим - глибокої туги. 

Головоломки складні, часом - навіть дуже, але, в цілому, цілком в дусі The Myst або Beyond the Time . Те, що не вони тут - головне, стає зрозуміло майже відразу. Хоча претензій до логічності або добротності завдань немає - цілком в мейнстрімі. Зате сюжетна лінія вибудувана майстерно, за всіма законами драматургії. Ми поступово переходимо від сумного настрою з легким містичним нальотом через відчуття справді хворобливою розщеплення свідомості героя і навколишнього простору до почуття повного відчаю і жаху, після чого починається "зворотний відлік" - до самотнього, але гармонійного світу і фінального заспокоєнню. Можливо, варто було б провести паралель з чистилищем, а шлях головного героя охарактеризувати як загробний? На цю думку наводять і слова нібито загиблого професора про смерть його брата в дитинстві. Так хто ж помер? І хто - наш персонаж? Відповіді на ці питання кожному належить знайти самостійно.

sublustri

У дусі Сальвадора Далі.

Пам'яті Тарковського

Атмосфера Sublustrum захоплює і абсолютно підпорядковує собі з перших же хвилин гри. У дивний, сюрреалістичний світ доводиться беззастережно вірити. Далеко не останню роль у створенні особливої аури грає музика. Тужлива - ось найвірніше слово, яким можна її охарактеризувати. Звукове оформлення бездоганно відповідає сюжету і, багато в чому, визначає психологічне сприйняття гри. Візуальна частина здається одним з породжень творця фільмів "Соляріс" і "Сталкер". Похмурі, пустельні кімнати і пейзажі, велика кількість сірих і зелених тонів в кольоровій гамі, постійно приглушене освітлення чудово доповнюється "ефектом старої плівки". Якому, до речі, можна дати кілька тлумачень. З одного боку, все, що відбувається у нас точно датована - 1916-м роком. Та й непомітна записочка з "прологом", що виникає перед початком гри виконана в стилі кіносценарію. Так що стилізація під старе кіно цілком зрозуміла. З іншого боку, тремтіння екрану можна сприймати як свого роду знак "мерехтливого світу". Бути може, ми з самого початку гри вже знаходимося в паралельному, потойбічному вимірі? Загальну атмосферу загадковості доповнюють зміни, що відбуваються з картинами і фотографіями. Якщо спочатку зі стін на нас дивляться добропорядні сім'ї з дітьми, то чим далі, тим більше на їх місцях виявляється тривожних ірреальних пейзажів, як ніби вийшли з страшного сну. По радіо можна то тут, то там почути вірш Ахматової, пісню Вертинського. Ще один вражаючий за силою впливу ефект - привид, що виникає буквально на мить і тільки під певним кутом зору. При повторних спробах побачити привид в тому ж місці, результату зазвичай не буває. Виникає відчуття містичного страху, як ніби ми дійсно чи то бачили, чи то здалося чого ...

Не можна обійти увагою численні книги, креслення і щоденникові записи професора. Кожен текстовий фрагмент, що попадається нам по шляху створений з усією можливою ступенем опрацювання - як матеріальної підгрунтя, так і літературної частини. В ботанічної енциклопедії крім властивостей цікавить нас рослини буде детальний опис іншого квіточки на ту ж букву, що не має відношення ні до чого. Всі журнали загиблого дослідника здорово озвучені. Мабуть, єдиний елемент, що вибивається із загальної канви - сучасний шрифт в книгах і записках. 

Якщо побурчати

Звичайно, зовсім без ложки дьогтю не обійтися. По-перше, не дуже "розумний" курсор у вигляді маленького кружечка не дозволяє точних кліків. Можна клацнути по предмету або поруч з ним - результат буде однаковий. Зате камера крутиться як завгодно. По-друге, трохи дратує велика кількість піксельхантінга, особливо, в темних і малокрасочних інтер'єрах. Часто потрібний предмет доводиться шукати дуже довго. Не дуже зручні переходи з екрану в екран, так як не завжди зрозуміло, куди саме ми зараз попрямуємо. Та й різкі білі спалахи при кожному повороті злегка сліплять.
 

***



Але це все - дрібниці і дурниця в порівнянні з головним. Початківцям вітчизняним розробникам вдалося створити не просто добротну адвенчуру, а знаковий проект, який, безсумнівно, увійде в золотий фонд жанру. 

Плюси: унікальна, зачаровує атмосфера; цікаві головоломки; заплутаний сюжет. 
Мінуси: не саме зручне управління; примхлива камера.

Переглядів: 655 | Додав: sluty | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar